آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسته جدید۲۰۰ میلیون دلاری کمک نظامی آمریکا به‌اوکراین شامل مهمات دفاع هوایی، توپخانه، سلاح‌های ضدتانک و تجهیزات مین‌زدایی است.
رئیس جمهور سابق آمریکا جانشین وی در کاخ سفید را بابت آنچه «لو دادن» اسرار نظامی اوکراین و آمریکا خواند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که خبرنگار روسی با مهمات خوشه‌ای آمریکا در زاپروژیا کشته شد.
معاون نماینده روسیه در سازمان‌ملل در واکنش به کشته شدن روزنامه‌نگار خبرگزاری ریانووستی بر اثر انفجار مهمات خوشه‌ای اعلام کرد: آمریکا از تمام مرزهای اخلاقی عبور کرده است.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.
برخی گزارش‌های محلی در مرز سوریه و عراق فاش ساختند که در اقدامی مشکوک، ۲ کاروان آمریکایی شامل ۱۰۰ خودروی حامل تسلیحات، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه منتقل شده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: ارسال مهمات خوشه‌ای به‌اوکراین، تاثیری بر روند عملیات ویژه ندارد؛ آمریکا شریک جرم کی‌یف است.
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که این کشور تمام مهمات موجود در انبار تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرده است.
ویدئویی از پشتیبانی نزدیک جنگنده A-10 نیروی هوایی آمریکا در افغانستان و شلیک مهمات شدیدالانفجار PGU-13/B با گاتلینگ 30 میلی متری GAU-8/A اونجر را ببینید.
طبق این گزارش‌ها، در این حمله یک انبار مهمات و یک پایگاه نظامی در شهر دیرالزور هدف حملات هوایی قرار گرفت. آمبولانس‌ها و خودرو‌های امدادی به محل حمله اعزام شده و گزارش‌های اولیه از زخمی‌شدن ۵ نفر حکایت داشت.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این بسته کمکی جدید شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های آمریکایی «هیمارس» و «هویتزر» و همچنین خودرو‌های زرهی بردلی و خودرو‌های زره‌پوش پل‌گذار است.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که آمریکا کاروانی حامل تسلیحات و مهمات را به پایگاه های خود در حومه الحسکه سوریه ارسال کرد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
منابع سوری از ورود یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی شامل مهمات و تجهیزات نظامی به شمال سوریه خبر دادند.
سنتکام (فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا در غرب آسیا) در بیانیه‌ای مدعی شد گارد ساحلی و ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور، هفته پیش، محموله‌ای از مواد شیمیایی متعلق به ایران را که در راه یمن بود، توقیف کرده است که محموله کشف شده برای تولید مواد منفجره و مهمات به کار می‌رود.
تبریز- فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی از کشف مقادیر قابل توجهی مرمی فشنگهای جنگی و شکاری و دستگیری یک نفر قاچاقچی خبر داد.
آمریکا قصد دارد به زودی بسته جدید کمک امنیتی به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار را اعلام کند که شامل مهمات برای سیستم‌های موشکی با دقت بالا و سایر تجهیزات نظامی است.
آمریکا در آخرین بسته کمکی مهمات و خودروهای نظامی به اوکراین ارسال می‌کند.
معاون وزیر خزانه داری آمریکا امروز در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور اعلام کرد: کشورهایی که به روسیه مهمات بدهند را تحریم می‌ کنیم.
به گفته مقامات نظامی آمریکا، برخی از مهمات زرادخانه تسلیحاتی این کشور به دلیل تامین و ارسال میلیاردها دلار اسلحه به اوکراین، رو به اتمام است.
تورم افسارگسیخته در آمریکا که در برهه‌ای به ۹.۱ نیز رسید در کنار شیوع کووید۱۹ که‌ زنجیره تامین را در سطح بین المللی مختل کرد؛ دوگانه دلایل افزایش چشمگیر مهمات و سلاح در این کشور هستند.
آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ